2 3 blog niesa fauzi :): GOTONG ROYONG (!)

RAKYAT JELATA NIESA FAUZI (!)

Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

GOTONG ROYONG (!)

tadi aku usha blog fara jap...then baca entry post baru dia pasal gotong-royong hari tu..memang gempak gila aku kata gotong-royong time malam sebelum balik hari tu....nak tau apa tugasan kiteorang kena buat...kiteorang kena cuci kolam ikan aspuri SAMTK....huhu....memang best gila...

bak kata fara,mula-mula memang macam geli..tengok member-member bilik cedok air kolam tu,gayanya macam best,aku pun tumpang sekaki join cedok air bersihkan kolam tu...syok giler aku kata...

then,tanpa diduga,ketua bilik aku,syazana jatuh tergelincir dalam kolam tu...mula-mula ada yang ketawakan dia jatuh,then,kesian pula tengok ada luka kat tangan dia...aku tanya,ada ikan tak dalam tu,dia kata dia tak rasa macam ada ikan pun...

pastu..dia pun keluar dari kolam tu...kiteorang pun teruskan sesi mencedok air...bila air dah kurang,baru perasan ada ikan dalam tu...tengok macam besar...cedok punya cedok lagi...pergh!!ikannya memang besar....nak tau tak ikan apa....nak tak?..


tau tak tu ikan apa....hah..ni ikan yang kiteorang jumpa dalam kolam ikan aspuri hari tu... IKAN KELI ....tapi,ikannya lagi panjang sikit daripada gambar ni..nasib baik syazana tak kena dengan ikan ni hari tu....then,kiteorang pun keluarkanla ikan ni daripada kolam guna baldi....mula-mula memang susah nak keluarkan....ikannya bergerak bila baldi kena dengan ikan tu...then,last-last dapat jugak...hehe...

pastu,penyelia asrama,puan noraini datang,kiteorang gitau dia yang ada ikan keli besar...dia kata,bila dah habis bersihkan kolam tu,masukkan ikannya balik dalam kolam....so...gotong-royong bilik aku iaitu SABAR 5 paling lambat aku rasa habis gotong-royong tu....rasanya...dalam pukul 11.30 dekat pukul 12.00 pagi aku rasa baru siap...then,aku and dina ambil keputusan mandi malam tu juga....kisah apa aku sejuk or tak....sebab rasa miang terpercik air kolam yang dah lama tak dibersihkan tu....haha...papepon....betul-betul sweet memory untuk sabar 5 time gotong-royong hari tu....sampai sini je..bye..
hope u all enjoy!!

0 budak cute nak komen: