2 3 blog niesa fauzi :): SEMINGGU YANG ... (!)

RAKYAT JELATA NIESA FAUZI (!)

Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

SEMINGGU YANG ... (!)

ni aku nak story sikit...dalam masa seminggu ni,tak tahu nak cakap apa...boring,penat atau...whateverla....hari isnin...bagi aku hari yang penat....start penatnya time lepas rehat...penatnya kat bahagian kaki...lepas rehat...aku asyik jalan je dengan ketek (hanis syazana)...bukannya kiteorang ponteng kelas...tapi...nak hantar tugasan kerja kursus khb modul 1 kat cikgu...

mula-mula,cari cikgu nasrodin sebab kerja kursus ketek belum ditanda tangani dan dicop...tapi,tak jumpa pula...pastu...dapat tahu cikgu kat bengkel aras bawah....kena turun tangga..bila dah jumpa cikgu..cikgu kata letak atas meja cikgu...sebab cikgu ada kelas...time tu...aku dengan ketek dah mengeluh kepenatan...then...kiteorang pun naikla atas letak kat meja cikgu...

bila dah letak...kami teruskan perjalanan nak uruskan kerja kursus aku pula...masuk bengkel khb kat tingkat 2...jumpa cikgu rofie...nak letak kerja kursus aku dalam fail...pastu....ketek nak minta borang pentaksiran individu...pergila ambil borangnya kejap...then....ketek temankan aku masukkan kerja aku dalam fail...sebelum tu...aku kena buka stapler kertas kerja tu...so,aku carila benda yang boleh buka kepilan ubat stapler tu...

pastu,jumpala satu pembaris ni...aku pun capai then buka ubat stapler tu...time tengah buka....sesuatu telah berlaku...ubat stapler tu terkena jari aku pastu berdarah...pedih giler aku kata time tu...darahnya pula banyak gila keluar...aku cepat-cepat basuh kat sinki....nak kena air pun pedih....huhu...bila darahnya dah tak banyak keluar...aku settlekanla kerja-kerja yang tergendela sebentar....

pastu,bila dah siap,jumpa balik cikgu nasrodin...tengok-tengok,cikgu takde,,,cikgu ada kelas..then...masuklah kelas...10 minit kemudian,jumpa cikgu balik....syukur Alhamdulillah,cikgu ada...bila cikgu cek ketek punya...ketek tak buat kerja 1.5....kena lukis gambar alat-alat eletrik dengan eletronik...tak kan nak lukis time tu juga sebab masa tak mengizinkan....sebabnya kena hantar sebelum balik....dan SEBABnya lagi....hari selasa esoknya...pengetua nak cek kerja kursus modul 1 kiteorang....

pastu....ketek ambil keputusan nak photostat je kerja tu...so...pergila pejabat kejap...jumpa kerani nak photostat....nasib baik boleh....bila dah siap photostat...kena pergi bilik cikgu balik....adoyai....penatnya nak jalan....aku dengan ketek merungut....then...jumpa cikgu,cikgu pun tanda tangan and cop kerja ketek....pastu...masuk semula bengkel khb....pergi ambil fail ketek....susun kertas-kertasnya....bila dah siap...aku dengan ketek menarik nafas lega....akhirnya....siap juga....

hari selasa....budak asrama tak sekolah...budak luar je datang....sebab ada pertandingan debat ala parlimen....sekolah aku lawan dengan sekolah lain...katanya...budak asrama ada program....tapi...hari tu kiteorang kena pakai baju batik....huh....perkara paling kami kurang suka....sebab nanti kedut...then...kiteorang tak boleh naik asrama selagi belum pukul 12 tengah hari....pagi tu...dengarla cikgu fauzi berucap....dia kata....kiteorang boleh wat apa je....main ke...apa ke...janji jangan keluar dari kawasan sekolah...kiteorang hanya dibenarkan keluar time pukul 10.00 sampai 10.30 je untuk rehat...aku kata...bosan giler hari tu...takde wat pape...mula-mula...mainla bola jap dalam keadaan memakai baju batik...tetiba..tak boleh main sebab warden tak bagi...risau kena tingkap nanti pecah...

then...aku pun masuk dalam musolla blok A...masuk-masuk je...tengok ramai yang tengah tidur....aku lepakla dengan best friend aku,izzati asilah...kiteorang bual macam-macam....last-last,kiteorang tertidur...dekat pukul 10.00.....kiteorang terbangun....then...pergila rehat...bila dah pukul 10.30...masuk balik hostel...lepak lagi at musolla blok A....tengok kawan aku...farhana and hazreena main catur....then...aku dengan zati bosan sangat tak tahu nak buat apa....kiteorang pun tertidur lagi....huhu...tapi....sekejap je kiteorang tidur...tak sampai setengah jam....bila dah rasa boring sangat dalam bilik tu....aku dengan zati pun chow dari bilik tu,...lepak-lepak kat luar sampai pukul 12.00...

rabu pula....boring jugakla....cikgu ramai tak masuk...sebab...ada pertandingan debat lagi peringkat final....so..takde wat papela...

khamis pun cikgu tak banyak masuk.....jumaat...patutnya lepas usrah....time mathematics pastu science....tapi..tak belajar sebab kelas kiteorang kena pergi enjet....bila dah siap enjet tu....masukla kelas....masuk kelas pukul 09.40....rehat pukul 10.20...nak tunggu time rehat lama lagi...lagipun...ustaz fariz tak masuk sebab latih budak nasyid....aku pula rasa ngantok tadi....aku pun tertidur....maybe kesan injection kot....tangan aku pula tak boleh gerak sangat...sebab macam kejang...pukul 10.10 aku bangun....tunggula time rehat....lepas rehat...masuk kelas untuk masa bahasa melayu...time b.m....cikgu wat plbs....ingatkanh turn aku tadi....tapi tak pula sebab masa tak cukup....then....cikgu pun keluar....lepastu,cikgu zulzainul masuk....dia just bagi kerja latihan suruh kiteorang wat....cikgu keluar awal sebab cikgu busy...aku pun keluarkan buku rujukan sejarah...buatla latihan yang cikgu bagi...latihannya sebanyak tiga helai...akhirnya....siap jugak latihan yang cikgu bagi time betul-betul 12.20....time kena balik sekolah.....

so...aku rasa...seminggu ni macam-macam perasaan ada....boring,malas dan bla,bla,bla..
sampai sini je,ok...

p/s:kalau rasa cerita ni merepek....sorry...


minggu ni malas siket!hehe!

hope u all enjoy!!

0 budak cute nak komen: